- твоя інвестиція в перемогу та майбутнє України

Про схвалення проекту рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження порядку контролю за діяльністю на фондовому ринку»

Загальна інформація про документ

№:
884
Дата затвердження:
12.12.2017
Тема:
Регуляторна діяльність
Категорія:
Рішення
Статус:
Прийнято
Видавець:
НКЦПФР
Дата засідання:
12.12.2017

Змiст документу

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ

ТА ФОНДОВОГО РИНКУ

 

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

12.12. 2017                                 м. Київ                                            №884

 

 

Про схвалення проекту рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження порядку контролю за діяльністю на фондовому ринку»

Відповідно до пункту 13 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»

 

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку

 

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Схвалити проект рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження порядку контролю за діяльністю на фондовому ринку»  (далі – Проект рішення), що додається.

 

  1. Управлінню міжнародної співпраці та комунікацій (О. Юшкевич) забезпечити опублікування повідомлення про оприлюднення Проекту рішення в офіційному друкованому виданні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

 

  1. Департаменту контрольно-правової роботи (О. Мисюра) забезпечити оприлюднення Проекту рішення на офіційному веб-сайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

 

 

 

  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку І. Назарчука.

 

 

 

Голова Комісії                                                                   Т. Хромаєв

 

 

 

 

 

Протокол засідання Комісії
від  12. 12. 2017 №73

 

 

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ

ТА ФОНДОВОГО РИНКУ

 

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

___.____.2018                       м. Київ                                        №____

 

 

Про затвердження порядку контролю за діяльністю

на фондовому ринку

Відповідно до пункту 13 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», з метою реалізації форм, завдань та повноважень визначених статтями 3, 7-9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»,

 

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку

 

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Затвердити Порядок контролю за діяльністю на фондовому ринку, що додається.

 

  1. Визнати таким, що втратило чинність рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.02.2013 року №161 «Про затвердження Порядку проведення перевірок дотримання вимог законодавства про цінні папери щодо професійної діяльності на фондовому ринку та діяльності саморегулівних організацій професійних учасників фондового ринку» зареєстроване в Міністерстві юстиції України від 06.03.2013 року за №377/22909 та рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 04.09.2012 року №1178 «Про затвердження порядку проведення перевірок діяльності емітентів цінних паперів» зареєстроване в Міністерстві юстиції України від 24.09.2012 року за №1643/21955 (із змінами).

 

  1. Департаменту контрольно-правової роботи (О. Мисюра) забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

 

  1. Управлінню міжнародної співпраці та комунікацій (О. Юшкевич) забезпечити опублікування цього рішення в офіційному друкованому виданні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

 

  1. Департаменту контрольно-правової роботи (О. Мисюра) забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному веб-сайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

 

  1. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку І. Назарчука.

   

 

 

     Голова Комісії                                                                Т. Хромаєв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прокол засідання Комісії

від ________ 2018 № ___

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
___  ______ 201_ року №____

 

 

 

 

Порядок контролю

за діяльністю на фондовому ринку

I. Загальні положення

  1. Цей Порядок встановлює єдиний механізм здійснення Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі – Орган контролю) контролю за дотриманням вимог законодавства про цінні папери щодо професійної діяльності на фондовому ринку, а також діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів шляхом проведення позапланових виїзних перевірок на виконання судових рішень.

Суб’єктами перевірки є:

емітенти цінних паперів;

професійні учасники фондового ринку (ринку цінних паперів) (ліцензіати);

юридичні особи, строк дії ліцензії яких закінчився або ліцензії яких на провадження певних видів професійної діяльності на фондовому ринку анульовано.

 

 

 

 

Перевірки юридичних осіб, строк дії ліцензії яких закінчився або ліцензії яких на провадження певних видів професійної діяльності на фондовому ринку анульовано, здійснюються Органом контролю щодо стану дотримання ними вимог законодавства, передбачених на випадок закінчення строку дії або анулювання ліцензії. Така перевірка може бути проведена Органом контролю не більше ніж протягом трьох років з дня закінчення дії (анулювання) зазначеної ліцензії.

Місцем проведення перевірки є приміщення суб’єкта перевірки за його місцезнаходженням (тимчасовим місцезнаходженням, про яке професійний учасник фондового ринку (ринку цінних паперів) повідомив Орган контролю), та/або приміщення Органу контролю.

 

  1. Підставою для проведення позапланової виїзної перевірки є судові рішення, які набрали законної сили та надійшли до Комісії для виконання.

Позапланова виїзна перевірка (далі – перевірка) передбачає незаплановану Органом контролю перевірку відповідності діяльності суб’єкта перевірки вимогам законодавства про цінні папери протягом періоду, який підлягає перевірці та питаннями зазначеними в судовому рішенні.

Терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у законодавстві про цінні папери.

II. Організація та підготовка до проведення перевірок

  1. Для проведення Перевірки Органом контролю утворюється робоча група та із складу її членів призначається керівник. Для проведення перевірки видається Доручення на проведення перевірки (далі – доручення) в двох примірниках за формою, встановленою у додатку 1 до цього Порядку.

Доручення видається уповноваженою особою Органу контролю Головою Органу контролю чи особою, яка виконує його обов’язки.

1.1. Мінімальний склад робочої групи Органу контролю перевірки має становити дві особи.

1.2. Особа не може бути включена до складу робочої групи у разі наявності конфлікту інтересів.

Особа, яку включають до складу робочої групи, повинна письмово повідомити уповноважену особу Органу контролю, яка видає доручення, про наявність конфлікту інтересів.

1.3. У разі якщо до складу робочої групи включено особу, яка згідно з підпунктом 1.2 цього пункту не може бути включена до складу робочої групи, така особа має бути виключена зі складу робочої групи із дотриманням вимоги, передбаченої підпунктом 1.1 цього пункту.

  1. Облік виданих письмових доручень ведеться Органом контролю за місцем їх видачі та реєструється в Журналі обліку доручень на проведення позапланових виїзних перевірок на виконання судових рішень (додаток 2).

Дорученням присвоюється нумерація з початку першої видачі в календарному році та ведеться облік у хронологічному порядку.

 

  1. Перевірка вважається розпочатою з дати отримання другого примірника доручення керівником суб’єкта перевірки (особою, яка виконує його обов’язки) та не може тривати більше ніж 30 робочих днів, якщо інше не зазначено в судовому рішенні.

Перевірка може бути закінчена раніше строку, вказаного у дорученні.

Про отримання другого примірника доручення керівник суб’єкта перевірки (особа, яка виконує його обов’язки) власноруч робить відмітку на першому примірнику доручення із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника доручення.

 

  1. 4. У випадку необхідності заміни керівника або членів робочої групи після початку Перевірки Органом контролю видається нове доручення з новим складом робочої групи із збереженням термінів, зазначених у попередньо виданому дорученні.

 

 

Про отримання другого примірника нового доручення керівник суб’єкта перевірки (особа, яка виконує його обов’язки) власноруч робить відмітку на першому примірнику доручення із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника доручення.

 

  1. 5. Перевірки проводяться в робочий час суб’єкта перевірки, що встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.

За письмовим погодженням керівника суб’єкта перевірки або посадової особи, яка виконує його обов’язки, перевірка може проводитись у неробочі дні або в позаробочий час суб’єкта перевірки.

III. Права та обов’язки робочої групи

  1. Керівник та члени робочої групи при проведенні перевірки на підставі доручення на проведення перевірки мають право:

безперешкодно входити до приміщень суб’єкта перевірки за службовим посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки;

вимагати у посадових осіб суб’єкта перевірки документи (інформацію), які необхідні робочій групі для проведення перевірки;

вилучати на строк до трьох робочих днів документи, які підтверджують факт порушення;

вимагати в межах своєї компетенції у посадових осіб суб’єкта перевірки надання письмових пояснень;

реалізовувати інші повноваження, передбачені законом.

 

  1. Керівник та члени робочої групи при проведенні перевірки зобов’язані:

вручити керівнику суб’єкта перевірки (особі, яка виконує його обов’язки) за місцем проведення перевірки другий примірник доручення. У разі відмови керівника (особи, яка виконує його обов’язки) суб’єкта перевірки поставити відмітку про отримання першого примірника доручення керівник робочої групи робить відповідний запис про те, що керівник (особа, яка виконує обов’язки) суб’єкта перевірки від підпису відмовився, та засвідчує це власним підписом;

повідомити керівника суб’єкта перевірки (особу, яка виконує його обов’язки) про права, обов’язки та повноваження робочої групи, про порядок проведення, підставу та питання перевірки, про права, обов’язки тв. відповідальність суб’єкта перевірки;

скласти Акт про відмову в проведенні перевірки (додаток 3) у разі:

недопуску робочої групи до приміщень суб’єкта перевірки, місць провадження діяльності, об’єктів, що використовуються суб’єктом перевірки при провадженні діяльності;

відсутності протягом першого дня перевірки за місцезнаходженням /тимчасовим місцезнаходженням, про яке професійний учасник фондового ринку (ринку цінних паперів) повідомив Орган контролю керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки);

відмови керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) поставити на першому примірнику доручення підпис та/або зазначити прізвище, ініціали, посаду, дату отримання другого примірника доручення;

відмови керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) повернути перший примірник доручення;

відмови (ухилення) керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) отримати другий примірник доручення;

відмови (ухилення) керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) у наданні суб’єктом перевірки всіх наявних у суб’єкта перевірки документів (інформації), необхідних для проведення перевірки;

відмови (ухилення) керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) у наданні суб’єктом перевірки частини наявних у суб’єкта перевірки документів (інформації), необхідних для проведення перевірки;

відмови (ухилення) суб’єкта перевірки від проведення перевірки;

у разі відсутності емітента за місцезнаходженням скласти Акт про відсутність емітента за місцезнаходженням (додаток 4);

надавати керівнику (особі, яка виконує його обов’язки) суб’єкта перевірки письмовий Запит про надання документів (інформації), необхідних для проведення перевірки (додаток 5) (далі – запит), із зазначенням часу та дати надання необхідних документів (інформації) чи належним чином засвідчених копій документів.

Складання та підписання запиту здійснюються виключно керівником робочої групи.

 

  1. Керівник та члени робочої групи за невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків несуть відповідальність у порядку, визначеному законом.

IV. Права та обов’язки суб’єкта перевірки, його посадових осіб

  1. Суб’єкт перевірки та його посадові особи під час проведення перевірки мають право отримувати від робочої групи інформацію про:

порядок проведення перевірки;

права та обов’язки робочої групи;

права та обов’язки посадових осіб суб’єкта перевірки.

 

  1. Суб’єкт перевірки та його посадові особи під час проведення перевірки зобов’язані:

допустити робочу групу до приміщень, у яких суб’єкт перевірки здійснює (вав) діяльність, місць провадження діяльності, об’єктів, що використовуються суб’єктом перевірки при провадженні діяльності;

підтвердити повноваження керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) відповідними документами;

отримати другий примірник доручення;

поставити на першому примірнику доручення підпис із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника доручення, повернути перший примірник доручення керівнику робочої групи;

забезпечити робочій групі необхідні умови та робоче місце для проведення перевірки;

своєчасно та в повному обсязі надавати (оформлювати, засвідчувати) робочій групі достовірну інформацію, документи, копії документів (у яких можливо прочитати всі написані/надруковані в них відомості), витяги з документів у терміни, встановлені запитами. Документи на ці запити надаються керівнику робочої групі із супровідним листом із зазначенням переліку наданих документів та дати їх надання;

надавати письмові пояснення керівнику робочої групи;

надати документи, що вилучаються, та підписати протокол вилучення документів;

не створювати перешкоди для виконання покладених на керівника та членів робочої групи обов’язків.

  1. Керівник суб’єкта перевірки (особа, яка виконує його обов’язки) може оскаржити дії керівника та членів робочої групи уповноваженій особі Органу контролю, яка видала доручення на проведення перевірки. Подання скарги не зупиняє проведення перевірки.

V. Проведення перевірки та оформлення результатів

  1. Під час проведення перевірки робоча група детально вивчає, аналізує та оцінює всі необхідні документи, які стосуються діяльності суб’єкта перевірки на фондовому ринку з питань викладених в судовому рішенні.
  2. За результатами перевірки та надання суб’єктом перевірки всіх або частини наявних у суб’єкта перевірки документів (інформації), необхідних для проведення перевірки, робоча група складає у двох примірниках Акт перевірки на виконання судового рішення (далі – Акт перевірки) за формою, встановленою у додатку 6, який підписують керівник, члени робочої групи не пізніше дати закінчення строку дії доручення.

Другий примірник Акта перевірки під особистий підпис вручається посадовій (уповноваженій) особі суб’єкта перевірки за місцем проведення перевірки.

Перший примірник Акта перевірки зберігається в Органі контролю. Сторінки Акта перевірки нумеруються та підписуються робочою групою.

 

  1. До примірника Акта перевірки, який зберігається в Органі контролю, обов’язково додаються матеріали перевірки (копії документів, витяги з документів, пояснення та інші документи) згідно з переліком, зазначеним в Акті перевірки.

За результатами позапланової виїзної перевірки до Акта перевірки додаються матеріали перевірки, які підтверджують висновки робочої групи за питаннями, що перевірялися на виконання судового рішення.

Інформація, що міститься в Акті перевірки, не підлягає розголошенню працівниками Органу контролю. Акт перевірки та матеріали перевірки не підлягають передачі юридичним і фізичним особам за винятком випадків, передбачених законом.

  1. Не допускається викладати в Акті перевірки припущення та факти, не підтверджені документами.
  2. В Акті перевірки викладаються всі виявлені під час перевірки обставини та порушення в діяльності суб’єкта перевірки.

У разі усунення суб’єктом перевірки під час проведення перевірки виявлених робочою групою порушень на ринку цінних паперів та недоліків у діяльності суб’єкта перевірки про це робляться відповідні записи в Акті перевірки.

  1. Будь-які виправлення та доповнення в Акті перевірки після його підписання членами робочої групи не допускаються. Про виявлення описок після підписання Акта перевірки суб’єкт перевірки повідомляється письмово Органом контролю.
  2. У разі ненадання суб’єктом перевірки документів, необхідних для проведення перевірки, за наявності причин (втрата, вилучення документів тощо) в Акті перевірки робиться запис про це із зазначенням причин. Крім цього, до Акта перевірки додаються пояснення керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) та документи (належним чином завірені копії документів), що підтверджують причини відсутності у суб’єкта перевірки документів.
  3. У разі вилучення у встановленому порядку під час проведення перевірки документів, які підтверджують факти порушення, до Акта перевірки додається Протокол про вилучення документів (додаток 7).
  4. Якщо член робочої групи не згодний із змістом Акта перевірки, він має право викласти в письмовій формі свою окрему думку з обґрунтуванням і додати її до Акта перевірки.
  5. У разі відмови (неявки) керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) або його уповноваженої особи отримати другий примірник Акта перевірки та зробити про це підпис на першому примірнику Акта перевірки керівник робочої групи робить про це відповідний запис у двох примірниках Акта перевірки та протягом п’яти робочих днів другий примірник Акта перевірки направляється суб’єкту перевірки рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
  6. Зауваження до Акта перевірки можуть надаватися суб’єктом перевірки протягом трьох робочих днів з дати отримання другого примірника Акта перевірки. Ці зауваження є невід’ємною частиною Акта перевірки.
  7. Вжиття заходів за результатами виявлених під час проведення перевірки порушень здійснюється в установленому законодавством порядку.

VI. Порядок вилучення документів під час перевірки та роботи з ними

  1. Керівник робочої групи під час перевірки суб’єкта перевірки має право вилучати на строк до трьох робочих днів документи, які підтверджують факт порушення.
  2. Вилучення документів, проведене керівником робочої групи, оформлюється протоколом про вилучення документів, у якому зазначаються дата його складання, прізвище і посада особи, яка провела вилучення, перелік вилучених документів та день, у який ці документи мають бути повернені.

Складання та підписання протоколу про вилучення документів здійснюються виключно керівником робочої групи.

  1. Протокол про вилучення документів складається у двох примірниках та підписується керівником робочої групи. У момент вилучення документів один з примірників Протоколу про вилучення документів надається керівнику суб’єкта перевірки (особі, яка виконує його обов’язки), про що на другому примірнику протоколу про вилучення документів керівником суб’єкта перевірки (особою, яка виконує його обов’язки) робиться відповідний напис із зазначенням дати отримання одного з примірників протоколу про вилучення документів.
  2. У разі відмови керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) отримати примірник протоколу про вилучення документів керівник робочої групи робить відповідний запис про це в протоколі про вилучення документів.
  3. Кожне виправлення, підчистка, нерозбірливий запис, нечіткий відбиток печатки на документах, які вилучаються, повинні бути відображені в протоколі про вилучення документів.
  4. Керівник робочої групи забезпечує зберігання та використання за призначенням в Органі контролю документів, які були вилучені під час перевірки. Забороняється робити будь-які дії, які можуть спричинити пошкодження або зміну змісту документа, який вилучено.
  5. Керівник робочої групи під час роботи з вилученими документами має право робити копії вилучених документів.
  6. Відлік триденного строку вилучення документів починається з наступного дня за днем вилучення.
  7. Про повернення вилучених документів керівником суб’єкта перевірки (особою, яка виконує його обов’язки) робиться відповідний запис у протоколі про вилучення документів, примірник якого буде зберігатися в Органі контролю.
  8. У разі відмови керівника суб’єкта перевірки (особи, яка виконує його обов’язки) вчасно прийняти вилучені документи керівник робочої групи складає Акт про відмову у прийнятті вилучених документів (додаток 8), а вилучені документи та копію Акта про відмову у прийнятті вилучених документів протягом п’яти робочих днів з дати складання Акта про відмову у прийнятті вилучених документів направляє суб’єкту перевірки рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

 

Директор департаменту
контрольно – правової роботи  
 
Мисюра О. П. 
Форма звернення

Введіть адресу

Введіть назву організації

Введіть ПІБ

Введіть посаду

Фізична особа
Заява (клопотання)

Введіть email

Повідомити про корупцію

Введіть повідомлення

Зв'язатися з нами