План імплементації Директиви (ЄС) № 97/9/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 3.03.97 щодо схем компенсації інвестору
Затверджено
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
від 28 грудня 2016 року № 1275
ПЛАН імплементації Директиви (ЄС) № 97/9/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 3 березня 1997 року щодо схем компенсації інвестору
І. Загальна частина
План імплементації Директиви (ЄС) № 97/9/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 3 березня 1997 року щодо схем компенсації інвестору підготовлено на виконання:
– статті 133 та додатку XVІІ до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (строк імплементації відповідно до Угоди – протягом 4 років з дати набрання чинності Угодою);
– пункту 83 Плану заходів з імплементації розділу IV «Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2016 – 2019 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року № 217-р (строк виконання відповідно до Плану заходів – січень 2017 р. – грудень 2019 р.).
Метою цього плану імплементації є визначення заходів, направлених на приведення законодавства в сфері фондового ринку у відповідність до Директиви ЄС 97/9/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 3 березня 1997 року про схеми компенсації інвесторам.
Основними завданнями імплементації є:
– запровадження ефективних компенсаційних механізмів захисту інтересів інвесторів на ринках капіталу України з метою забезпечення здійснення компенсаційних виплат інвесторам, що втратили інвестиції на ринках капіталу;
– підвищення довіри інвесторів до професійних учасників ринків капіталу та активізації інвестиційної діяльності;
– забезпечення виконання зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію.
На даний час у законодавстві відсутні норми, які регулюють питання створення компенсаційних механізмів захисту інтересів інвесторів на фондовому ринку.
Разом з цим необхідність запровадження в Україні зазначених компенсаційних механізмів, які б передбачали здійснення компенсаційних виплат інвесторам, що втратили інвестиції на ринках капіталу, обумовлена зобов‘язаннями України щодо приведення національного законодавства у відповідність до законодавства Європейського Союзу з метою підвищення надійності здійснення інвестицій на вітчизняному фондовому ринку.
З огляду на вищезазначене існує необхідність імплементації положень Директиви ЄС 97/9/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 3 березня 1997 року про схеми компенсації інвесторам шляхом розробки відповідних законодавчих та нормативно-правових актів.
Відповідальним за організацію роботи та виконання заходів плану імплементації є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
ІІ. Перелік заходів плану імплементації:
№ | Зміст заходу | Виконавці | Строк | Програми та/або проекти допомоги Європейського Союзу, інших донорів | Індикатор(и) виконання |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Основне завдання: Запровадження ефективних компенсаційних механізмів захисту інтересів інвесторів на ринках капіталу України
|
|||||
Директива (ЄС) № 97/9/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 3 березня 1997 року щодо схем компенсації інвестору
|
|||||
1.1. Нормотворчі заходи
|
|||||
1.1.1. Розробка законопроекту, яким, зокрема, передбачити правові засади для запровадження ефективних компенсаційних механізмів захисту інтересів інвесторів на ринках капіталу України
1.1.2. Розробка нормативно-правових актів НКЦПФР з метою реалізації прийнятого Закону. |
НКЦПФР
НКЦПФР
|
Січень 2018 – березень 2018 (проведення аналізу)
Квітень 2018 –листопад 2018 (розроблення проекту акта та винесення на громадське обговорення) Грудень 2018 (внесення на розгляд Верховної Ради)
Через 6 місяців після прийняття Верховною Радою України Закону, розробка якого передбачена пунктом 1.1.1 |
Залучення секторальної підтримки міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу
Залучення секторальної підтримки міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу
|
Внесення законопроекту на розгляд Верховної Ради України
Прийняття законопроекту
Прийняття нормативно-правових актів
|
|
1.2. Спільні заходи (за згодою та за пропозиціями) із представниками ділових кіл та/або громадськістю, з урахуванням напрямів діяльності провідних неурядових організації євроінтеграційного спрямування | |||||
1.2.1. Проведення громадського обговорення законопроекту, розробка якого передбачена пунктом 1.1.1, з учасниками фондового ринку.
1.2.2. Проведення громадського обговорення проекту нормативно-правового акта НКЦПФР, розробка якого передбачена пунктом 1.1.2 з учасниками фондового ринку. |
НКЦПФР
НКЦПФР
|
2018
Через 5 місяців після прийняття Закону
|
Зв'язатися з нами