Звертаємо Вашу увагу, що з 01.01.2021 року змінено реквізити бюджетних рахунків для сплати за видачу сертифіката особі, що вчиняє дії, пов’язані з безпосереднім провадженням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках!
За додатковою інформацією звертайтеся до Державної казначейської служби України!
Порядок подання документів
Видача сертифіката
І. Перед поданням документів на отримання сертифіката на право вчинення дій, пов’язаних з безпосереднім провадженням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках (далі – сертифікат) фізична особа-заявник особисто має зареєструватися та створити власну сторінку на сайті за адресою https://smfr.nssmc.gov.ua з використанням власного логіна та пароля.
На створеній сторінці фізична особа-заявник має заповнити заявку на сертифікат «Створити сертифікат».
ІІ. Для отримання сертифіката фізична особа подає до Комісії такі документи:
1) роздруковану форму заяви-анкети, яка заповнюється на сайті Комісії (https://smfr.nssmc.gov.ua) за встановленим форматом згідно з додатком 1 до Положення про сертифікацію фахівців з питань ринків капіталу та організованих товарних ринків, затвердженого рішенням НКЦПФР від 13 серпня 2013 року № 1464, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2013 року за № 1572/24104 (зі змінами) (далі – Положення), підписану заявником на кожному аркуші зазначеної заяви-анкети. Фотографія в заяві-анкеті має бути в діловому стилі, обличчя повинно становити 70-80 % фотографії;
2) копія кваліфікаційного посвідчення фахівця з відповідного виду діяльності, яке видається у порядку, встановленому Комісією;
3) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України або лицьового та зворотнього боку паспорта у формі ID-картки (для осіб без громадянства – копію документа, що його замінює);
4) копію трудової книжки заявника (у разі наявності), а саме першу сторінку та сторінки трудової книжки за останні три роки. Якщо особа на одному й тому самому місці роботи має трудовий стаж більше трьох років, така особа має надати копію сторінки трудової книжки з останнім записом про прийняття, а у разі її відсутності – інформація надається за останні 3 роки згідно з додатком 2 Положення”.
5) за наявності роботи за сумісництвом – копія документа (наказ, договір підряду тощо), що підтверджує трудові відносини з юридичною особою, що має ліцензію Комісії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, або з Центральним депозитарієм;
6) копія документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (фізичні особи, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, надають копію сторінки паспорта з відповідною відміткою);
7) оригінал або копію платіжного документа, засвідчену уповноваженим представником банку та відміткою банку, про перерахування плати на відповідні рахунки та у розмірі, визначені в установленому законодавством порядку на дату здійснення такої оплати, за видачу сертифіката особі, що вчиняє дії, пов’язані з безпосереднім провадженням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках.
Всі копії документів (крім копії платіжного документа), які подаються на сертифікацію, та підписи заявника на заяві-анкеті мають бути засвідчені юридичною особою – роботодавцем або в установленому законодавством порядку. Копії сторінок паспорта засвідчуються підписом заявника.
Заявник відповідає за достовірність інформації, яка міститься в документах, наданих до Комісії для отримання сертифіката.
ІІІ. Відповідно до рішення Комісії від 13.06.2022 № 620 «Про затвердження Розмірів плати за реєстраційні дії щодо учасників ринків капіталу та інших осіб», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 серпеня 2022 р. за № 909/38245 розмір плати за надання Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку адміністративної послуги з видачі сертифіката становить 450 гривень.
Реквізити рахунків для зарахування надходжень до місцевого бюджету, які обліковуються за кодом класифікації доходів бюджету 22011800, “Плата за ліцензії та сертифікати, що сплачується ліцензіатами за місцем здійснення діяльності”, символ звітності банків 896, відомча ознака 36, можна отримати на вебпорталі Казначейства http://www.treasury.gov.ua у рубриці “Діяльність” (підрубрика “Реквізити дохідних рахунків”) та на вебсторінках головних управлінь Казначейства в областях та м.Києві у рубриках “Реквізити рахунків”.
У призначенні платежу мають бути зазначені прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) заявника та вид професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, зазначений в кваліфікаційному посвідченні.
IV. Документи на сертифікацію подаються у картонному швидкозшивачі, на якому має бути зазначена така інформація: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); місце реєстрації, адреса для листування та контактний телефон заявника.
Документи на сертифікацію подаються особисто, через уповноважену особу або надсилаються поштою до структурного підрозділу, відповідального за реєстрацію вхідної кореспонденції в Комісії.
V. Отримати бланк сертифіката (виписаний сертифікат) можна за адресою: м. Київ, вул. Московська 8, корпус 30, 4-й поверх, кімн. 430.
При отриманні сертифіката заявник пред’являє свій паспорт або інший документ, який посвідчує особу, відповідно до законодавства. Якщо сертифікат отримує уповноважена особа заявника, така особа має надати оригінал або копію довіреності на вчинення таких дій, засвідчену в установленому законодавством порядку, а також пред’явити свій паспорт або інший документ, який посвідчує особу. У цьому випадку така довіреність або її копія підшивається до справи.
Термін розгляду документів становить 30 днів.
Телефон для довідок з питань сертифікації – 280-85-09.
Видача дублікату сертифіката
У разі втрати виданого Комісією сертифіката особі видається його дублікат. Для отримання дубліката сертифіката особа подає до Комісії такі документи:
1) заяву про видачу дубліката сертифіката у довільній формі із зазначенням причини втрати сертифіката;
2) оригінал або копію платіжного документа, засвідчену уповноваженим представником банку та відміткою банку, про перерахування плати на відповідні рахунки та у розмірі, визначені в установленому законодавством порядку на дату здійснення такої оплати, за видачу дубліката сертифіката. В призначенні платежу мають бути зазначені прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) заявника та вид професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, який був зазначений у втраченому сертифікаті.
Відповідно до рішення Комісії від 13.06.2022 № 620 «Про затвердження Розмірів плати за реєстраційні дії щодо учасників ринків капіталу та інших осіб», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 серпеня 2022 р. за № 909/38245 розмір плати за надання Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку адміністративної послуги з видачі дубліката сертифіката становить 400 гривень.
Термін розгляду документів становить 30 днів.
Телефон для довідок з питань сертифікації – 280-85-09.
Анулювання сертифіката
Анулювання сертифіката здійснюється, зокрема, на підставі заяви сертифікованої особи про анулювання власного сертифіката за відповідним видом діяльності.
Фізична особа має подати особисто до уповноваженого підрозділу, через уповноважену особу або надіслати поштою заяву у довільній формі з проханням анулювати сертифікат із зазначенням виду діяльності, номера, дати видачі та строку дії сертифіката.
У разі подання заяви через уповноважену особу або надсилання поштою підпис заявника має бути засвідчений нотаріально.
Надання інформації про зміни у трудовій діяльності
У разі змін у відомостях стосовно трудової діяльності:
– призначення;
– переведення/переміщення з посади чи на посаду;
– звільнення з професійного учасника фондового ринку фізична особа, яка має сертифікат, повинна протягом п’яти робочих днів (з наступного дня після виникнення таких змін) розкрити інформацію на сайті (https://smfr.nssmc.gov.ua) згідно з додатком 3 до Положення про сертифікацію фахівців з питань ринків капіталу та організованих товарних ринків, затвердженого рішенням НКЦПФР від 13 серпня 2013 року № 1464, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2013 року за № 1572/24104 (зі змінами).
Сертифікована особа відповідає за достовірність інформації про зміни у відомостях стосовно трудової діяльності, яку розкриває на сайті (https://smfr.nssmc.gov.ua).
Звертаємо увагу, що порушення фізичною особою вимог щодо розкриття інформації є підставою для застосування санкцій до такої фізичної особи відповідно до чинного законодавства.