Порядок складання та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
I. Складання та подання запитів на публічну інформацію
- Цей Порядок регулює відносини, пов’язані зі складанням та поданням запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі – НКЦПФР), відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” та не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються Законом України “Про звернення громадян”.
- У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про доступ до публічної інформації”.
- Запит на інформацію подається фізичною, юридичною особою, об’єднаннями громадян без статусу юридичної особи до НКЦПФР в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
- Для подання письмового запиту запитувач може використовувати форму (додаток 1), яка розміщується на веб-сайті НКЦПФР в розділі “Доступ до публічної інформації”: www.nssmc.gov.ua.
- У разі коли з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його оформлюють працівники загального відділу НКЦПФР із зазначенням у запиті свого прізвища, імені, по батькові, контактного телефону та надають копію запиту особі, яка його подала.
- Запит на інформацію може бути поданий:
6.1. До центрального апарату НКЦПФР:
на поштову адресу: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30;
на електронну адресу: [email protected];
телефоном, факсом: (044) 254-25-58.
6.2. До територіальних органів НКЦПФР:
Західне територіальне управління:
на поштову адресу: Західне територіальне управління НКЦПФР
79008, м. Львів, пл. Міцкевича, 8;
телефоном, факсом: (032)235-85-89;
Південно-Українське територіальне управління:
на поштову адресу: Південно-Українське територіальне управління НКЦПФР, 65078, м. Одеса, вул. Гайдара, 13;
телефоном, факсом: (048)765-04-05;
Східне територіальне управління:
на поштову адресу: Східне територіальне управління НКЦПФР
61022, м. Харків, пл. Свободи, 5, Держпром, 1 під’їзд, 4 поверх, кім. 69-74;
телефоном, факсом: (057)714-20-26;
Центральний територіальний департамент НКЦПФР:
на поштову адресу: Центральний територіальний департамент НКЦПФР
03680, м. Київ, вул. Горького, 51;
телефоном, факсом: (044)287-07-32; 289-30-59; 287-23-17.
(підпункт 6.2 пункту 6 розділу І у редакції рішень Національної
комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.11.2014 р. N 1579,
від 17.03.2016 р. N 314)
- Письмовий запит подається в довільній формі.
- Запит на інформацію повинен містити:
ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
II. Строк розгляду запитів на отримання публічної інформації
- Відповідь на запит на інформацію надається НКЦПФР протягом п’яти робочих днів з дня надходження запиту (реєстрації загальним відділом) у спосіб, обраний запитувачем (на поштову адресу, електронну адресу, факсом, телефоном).
- Загальний відділ реєструє письмовий запит та невідкладно (протягом одного робочого дня) передає його керівнику апарату в центральному апараті НКЦПФР або керівнику територіального органу НКЦПФР, які визначають відповідальну особу – виконавця по запиту (далі – виконавець по запиту).
Якщо запит на публічну інформацію надійшов до НКЦПФР, але за своїм змістом є зверненням громадян, керівник апарату в центральному апараті НКЦПФР або керівник територіального органу НКЦПФР повертає такий запит до загального відділу, де він підлягає розгляду відповідно до Закону України “Про звернення громадян”.
- Якщо запит на публічну інформацію, який надійшов до НКЦПФР, містить одночасно і запит на публічну інформацію, і звернення громадян, то публічна інформація надається НКЦПФР відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”, а відповідь на інші питання надається відповідно до Закону України “Про звернення громадян”.
- Відповідь у центральному апараті НКЦПФР надається за підписом керівника апарату з обов’язковою візою відповідальної особи з питань запитів на інформацію в НКЦПФР, що визначається наказом Голови НКЦПФР, керівника структурного підрозділу, який готує відповідь, виконавця по запиту, у територіальних органах НКЦПФР – за підписом керівника цього територіального органу із обов’язковою візою керівника структурного підрозділу, який готує відповідь, та виконавця по запиту.
- У разі надходження запиту на інформацію, яка знаходиться у володінні кількох структурних підрозділів, виконавця по запиту з огляду на зміст запитуваної інформації визначає керівник апарату або керівник територіального органу НКЦПФР із структурних підрозділів, які володіють запитуваною інформацією.
- У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
III. Плата за надання інформації
- Інформація за запитом надається безкоштовно.
- У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, виконавець по запиту не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дня надходження запиту повідомляє запитувача про необхідність відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк документів, що надаються за його запитом на інформацію, розпорядником якої є НКЦПФР.
- Розмір відшкодування витрат на копіювання або друк запитуваних документів визначається виконавцем по запиту відповідно до розміру фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються на запити на інформацію, розпорядником якої є НКЦПФР, затверджених цим рішенням та погоджується в центральному апараті НКЦПФР – керівником апарату, а в територіальному органі – керівником територіального органу НКЦПФР.
- Виконавець по запиту в разі необхідності здійснення копіювання або друку документів за запитом на інформацію обсягом більш як 10 сторінок готує заявку на виписку рахунка для здійснення оплати фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом (далі – Заявка), до Фінансового управління (в центральному апараті НКЦПФР) або до головного бухгалтера територіального органу НКЦПФР за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.
- На підставі отриманої Заявки працівник фінансового управління (в центральному апараті НКЦПФР) або головний бухгалтер територіального органу НКЦПФР протягом одного робочого дня виписує рахунок для здійснення оплати фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються по запиту на інформацію (далі – Рахунок), за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку та передає його виконавцю по запиту для направлення в установлений законом строк запитувачу інформації.
- Оплата Рахунка запитувачем здійснюється в будь-якій фінансовій установі, зручній для запитувача інформації.
- Запитувані документи надаються протягом трьох робочих днів після підтвердження факту повної оплати Рахунка.
- При наданні особі інформації про неї та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
IV. Відмова та відстрочка в задоволенні запиту на інформацію
- У задоволенні запиту може бути відмовлено в таких випадках:
НКЦПФР не володіє і не зобов’язана відповідно до її компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
запитувач не оплатив фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, відповідно до розділу III цього Порядку;
не дотримано вимог до складання та подання запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, а саме не зазначено:
ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
- У разі коли запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку запитувачу повідомляється в письмовій формі не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дня надходження запиту.
- Рішення, дії чи бездіяльність працівників НКЦПФР з питань доступу до публічної інформації можуть бути оскаржені відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”.
Директор
юридичного департаменту |
І. І. Мартиненко
|